HJÄLP/FAQ

Om du har en fråga, se vår lista med vanliga frågor innan du kontaktar oss för att få hjälp.

Beställningar & frakt

Hur returnerar jag min beställning?

Om du vill returnera din beställning loggar du bara in på ditt konto med den e-postadress du använde för köpet. Därifrån kan du begära en retur, så tar vårt team hand om det åt dig så snart som möjligt!

Alla beställningar kan returneras inom 30 dagar.

När vi har fått beställningen retur kommer återbetalningen att behandlas inom 14 arbetsdagar.

Finns det några fraktkostnader?

För beställningar under $100 debiteras en fraktkostnad på $4,45.
Alla beställningar över $100 kommer att levereras gratis.

Kan jag fortfarande ändra min beställning?

Om du vill ändra din beställning, skicka ett mail till hello@alessa.se. Vi får se vad som fortfarande är möjligt.

Hur kan jag spåra min beställning?

Så snart din beställning har skickats skickar vi dig en track & trace-kod via post. På så sätt kan du spåra din beställning.

Du kan också spåra din beställning med din spårningskod på vår webbplats.

Tänk på att det kan ta upp till 48 timmar innan track & trace är tillgängligt. Kan du inte spåra ditt paket efter 48 timmar? Skicka ett mail till hello@alessa.se så kontaktar vi fraktbolaget.

Kontoinformation

Måste jag skapa ett konto?

Nej, du behöver inte skapa ett konto. Vi rekommenderar dock starkt att du skapar ett konto så att du kan dra nytta av de olika fördelarna det erbjuder. Du kommer till exempel att kunna komma åt ditt konto enkelt nästa gång du besöker oss, och du kommer även att kunna få personliga rekommendationer och tjänster skräddarsydda efter dina behov. Genom att skapa ett konto hos oss kommer du att kunna få ut det mesta av våra tjänster och spara tid i framtiden.

Hur ändrar jag mitt kontolösenord?

Det behövs inget lösenord, eftersom du får en personlig kod till din e-post varje gång du loggar in.