Klagomålshanteringsprocess

Vår process för hantering av klagomål

Alessa strävar vi efter att leverera högkvalitativa produkter och värdesätter kundnöjdhet. Om du upptäcker att en produkt inte uppfyller de förväntade standarderna, följ dessa steg:

1. Kontakta kundtjänst Kontakta vår kundtjänst via e-post på hello@alessa.se , per telefon eller i butik. Ange ditt ordernummer och en detaljerad beskrivning av problemet, inklusive foton om möjligt.

2. Bedömning Vi kommer att bedöma ditt anspråk för att avgöra om det faller under vår garanti och kan begära ytterligare information eller bilder.

3. Returinstruktioner Om en retur är lämplig kommer vi att förse dig med returinstruktioner och täcker vanligtvis fraktkostnaderna.

4. Granskning och lösning När vi tar emot den returnerade varan kommer vi att inspektera den och antingen reparera, byta ut eller återbetala produkten beroende på situationen. Vårt mål är att lösa ärendet till din belåtenhet.

5. Uppföljning Vi kommer att följa upp för att säkerställa att du är nöjd med hanteringen och resultatet av ditt klagomål.